خواص بادام اندی

Wiki Article



درمان کم خونی ناشی از فقر آهن و کمک به رشد و تقویت غضروف‌های مفاصل، از دیگر بادام زمینی است.

در مقابل، از خواص بادام درختی در طب سنتی، گفته شده که مصرف دم کرده برگ خشک شده این خوراکی، ضد اسهال است.

تحقیقات بی‌شماری نشان داده‌اند مصرف مرتب کره بادام‌زمینی می‌تواند احتمال ابتلا به سنگ صفرا را در مردان و احتمال برداشتن کیسه صفرا را در زنان کاهش دهد.

بنابراین به بیماران قلبی و دارای مشکلات عرق کرونر مصرف روغن بادام شیرین و قرار دادن بادام در رژیم غذایی روزانه توصیه میگردد.

مصرف بادام زمینی برای بیماران دیابتی مفید است و به درمان و پیشگیری از دیابت کمک می‌کند. در واقع میزان پایین کربوهیدرات‌ها نسبت به چربی، پروتیئن و فیبر در بادام زمینی، باعث شده است دانه‌های این آجیل شاخص قند خون پایینی داشته باشد.

یکی از کاربردهای دیگر روغن بادام تلخ درمان عفونت گوش است. این روغن باعث نرم شدن مایع درون گوش می‌شود و می‌تواند گرفتگی گوش را از بین ببرد.

تکنیکهای درمان خانگی مگس پران چشم با طب مدرن، طب سنتی و طب اسلامی

براساس مطالب گفته‌شده بادام زمینی دارای چربی‌های غیراشباع تک زنجیره است که به لاغری کمک می‌کنند، فیبرهایی دارد که سبب احساس سیری می‌شوند و پروتئین‌هایی دارد که سوخت‌وساز بدن را تقویت می‌کنند.

این ادرار کردن مکرر می‌تواند به دفع سموم و پاکسازی بدن کمک کند.

خواص بادام زمینی برای کودکان بسیار زیاد می باشد که پیشنهاد ما به شما این است که به کودکان خود روزانه بادوم زمینی را بدهید تا میل کنند.

اسید چرب تک زنجیره و پروتئینِ موجود در کره بادام زمینی سبب ایجاد احساس سیری می‌شود. مصرف کره بادام زمینی همراه با نان تست یا بدون آن به عنوان صبحانه، برای ناهار یا به همراه سیب به عنوان میان‌وعده می‌تواند باعث جلوگیری از پرخوری شما می‌شود.

البته برای کمک به لاغری، می بایست علاوه بر مصرف غذاها سالم، به صورت منظم ورزش کنید یا اینکه حداقل روزانه نیم ساعت پیاده روی کنید.

بدنسازان به دنبال استفاده از پروتئین ها، شیک ها همراه با مکمل های غذایی برای حجیم سازی عضلات هستند. رژیم غذایی سخت با مقدار زیادی گوشت و غلات کامل نیز نقش اساسی در بدنسازی دارد. کره بادوم زمینی یکی از غذاهایی می باشد که بعضی از مردم به ????? ????? ?? ??? ????? دلیل کالری بالای آن، از مصرف آن پرهیز می کنند.

یکی دیگر از خواص روغن بادام تلخ برای پوست، درمان عفونت پوستی، خصوصاً عفونت‌های مربوط به پا است. روغن بادام تلخ را با آب مخلوط کنید و آن را روی پوست در ناحیه عفونی بمالید تا آن را تیمار کند و رشد قارچ‌ها را از بین ببرد. این روغن زخم عفونی را هم درمان می‎‌کند.

Report this wiki page